سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع لمینت دندان

خدمات دندانپزشکی 

زمانی که احتیاج به دریافت خدمات زیبایی و ترمیمی، درمانی دهان و دندان دارید برای مراجعه به دندانپزشک خوب در تهران درمرحله اول باید به انجام کاری که میخواهید انجام دهید دقت کنید به عنوان مثال جایز نیست که برای انجام ارتودنسی به دندانپزشک متخصص درمان ریشه مراجعه نمایید یا برعکس

دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 


دندانپزشکی زیبایی را می توان بهترین راهکار جهت داشتن چهره ای زیبا دانست که این کار را باید به بهترین دندانپزشک زیبایی  بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید. راه های بسیاری جهت زیبایی بخشیدن به صورت وجود دارد که یکی از این راه ها را می توان زیباتر کردن دندان ها دانست. بی شک تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان های بد فرم بوده اید. دندان های زیبا سبب خواهند شد که قیافه شخص علاوه بر زیبایی، خوش فرم تر نیز شود. اما دندانپزشکی برای زیبایی چه اعمالی را انجام می دهد؟ دندانپزشکی موارد مختلفی را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانید زیبایی چهره و دندان های خود را تضمین نمایید. اعمال زیبایی دندان به انواع مختلف دسته بندی می شود که برخی از آنها سبب تغییر اساسی در دندان ها شده و برخی از آنها با تغییر جزئی خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگی به پزشک معالج و همچنین وضعیت دندان های شما خواهد داشت. بی شک دندان هایی که خراب شده باشند نیاز به ترمیم خواهند داشت و به سادگی نمی توان از کنارشان رد شد. دندانپزشکان متعددی در سطح هر شهر فعالیت می کنند اما از این میان باید بهترین و حرفه ای ترین دندانپزشک را انتخاب نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.

هزینه لمینت دندانی

جنس لمینت دندان 

تفاوت اصلی لمینت دندان یا لامینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
لامینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لامینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لامینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است. 

تفاوت لمینت دندان و روکش دندان  


یکی از تفاوت های اساسی میان ونیرها و روکش های دندان، مقدار سطحی از دندان است که هر یک پوشش می دهند.

هزینه ترمیم لمینت دندان

باید در نظر داشت که هیچ عمل دندانی تا ابد دوام نخواهد آورد. در نتیجه دیر یا زود شما باید به فکر ترمیم آن باشید. خود این هزینه ی تعمیر و ترمیم از فاکتور هایی است که هنگام انتخاب نوع لمینت دندان، باید به آن دقت کرد. اگر در دهه ی سوم زندگی تان هستید، احتمالاً تا 6 بار به روکش های جدید نیاز خواهید داشت، و در صورتی که در دهه ی پنجم قرار دارید، دو یا سه مرتبه ی دیگر باید به کلینیک دندانپزشکی دکتر ساسان ترابیان مراجعه کنید.

لمینت دندانی

مراقبت های بعد از لمینت دندانی

  • پس از انجام لمینیت دندان هنگام نوشیدن مایعات باید مراقب مایعات سرد و گرم باشید زیرا لمینیت دندان در برابر تغییر ناگهانی دما حساس می باشند

  • از مصرف مقادیر زیاد قهوه و چای که باعث تغییر رنگ لمینیت دندان می شود بپرهیزید
  • از گاز زدن یا جویدن مواد غذایی سفت و سخت و ترد و شکننده مانند سیب، هویج خام، آجیل، تخمه، ته دیگ و ... خودداری نمایید.
  • به طور منظم و روزانه بهداشت دهان و دندان شامل مسواک و نخ دندان رعایت گردد. برای استفاده از دهانشویه حتما از دندانپزشک زیبایی خود مشورت بگیرید زیرا برخی از دهانشویه تاثیر منفی روی لمینت ها می گذارند.
  • مصرف دخانیات و سیگار نیز باعث تغییر رنگ لمینت ها می شود. سعی کنید استفاده نکنید یا به میزان حداقل استفاده نمایید.
  • هر 6 ما یک بار برای چکاپ به پزشک خود مراجعه نماید

هزینه های جانبی لمینت دندان

این هزینه های جانبی لمینت دندان جزء مواردی هستند، که کار شما را برای ذخیره ی بودجه تان سخت می سازند. به عنوان نمونه شما در زمانی که روکش از آزمایشگاه به دست دندانپزشک برسد، باید از یک روکش موقت کمک بگیرید. همچنین خرج ها و تغییرات دیگری ممکن است در گذر زمان نیاز باشد، که طبیعتاً موجب بیشتر شدن هزینه ها از پیش بینی تان می گردد.

انواع لمینت دندانی

انواع لمینت دندان 

لمینت دندان به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که از نظر جنس و ساخت متفاوت هستند:

1.لمینت سرامیکی :

‌‌این نوع لمینت دندان از جنس سرامیک است و نیاز است پس از قالب‌گیری در لابراتوار ساخته شود به همین دلیل به ‌‌این نوع لمینت دندان، روش غیرمستقیم هم گفته می‌شود. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر دارد، ثبات رنگ بیشتری دارد و مقاوم تر است. البته ناگفته پیداست که ‌‌این نوع لمینت دندان هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

2.لمینت کامپوزیتی :

در ‌‌این نوع لمینت دندان، ونیر از جنس کامپوزیت است و در مطب ساخته می‌شود. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف‌تر است پس در مورد دندان‌های با رنگ خیلی زرد شاید نتیجه دلخواه حاصل نشود.

در عوض در ‌‌این جنس لمینت دندان، قبل از نصب تغییر کمتری روی دندان اعمال می‌شود و دندان‌ها به تراش کمتری نیاز دارند (اگر شر‌‌ایط دندان فرد مناسب باشد، بدون تراش انجام می‌شود).