سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آشنایی با تفاوت دندانپزشکی زیبایی با عمومی

یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص دندانپزشکی مذکور پرسیده می شود تفاوت آن با دندانپزشکی عمومی می باشد که در این خصوص می توان گفت، دندانپزشکی عمومی برای درمان های رایج از جمله جرم گیری، عصب کشی، کشیدن دندان و پر کردن دندان و در برخی مواقع برای عمل یا جراحی لثه ها و دندان های افراد به کار می رود که تمام متخصصان دندانپزشکی دوره های مختلف دندانپزشکی عمومی را سپری می کنند. این در حالی است که دندانپزشکی زیبایی فقط به دنبال زیباسازی بوده و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مواد به دنبال زیبایی دهان افراد می باشند. پیشرفت فناوری نیز در این مسیر کمک بسیار شایانی را برای پزشکان و بیماران داشته است به گونه ای که درمان ها به شکل موثر، سریع و با درد بسیار کمتری مواجه هستند. البته امروزه بسیاری از دندانپزشکان عمومی قدرت و توانایی انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکان زیبایی را دارند و دوره های مختلف را در این خصوص طی کرده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از اقداماتی که توسط بهترین دندانپزشک زیبایی صورت می گیرد توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آیا اطلاعاتی در مورد دندانپزشکی زیبایی دارید؟ آیا می دانید دندانپزشکی زیبایی شامل چه اقدامات و فرایند هایی می باشد؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کنید تا اطلاعات بسیار مفیدی را از این طریق به دست بیاورید. دندانپزشکی زیبایی به شاخه ای از رشته ی دندانپزشکی گفته می شود که آمیخته ای از علم و هنر بوده و باعث ایجاد زیبایی و سلامت در دندان ها و دهان افراد می شود. امروزه بسیاری از افراد جامعه در تمام کشورهای جهان به دنبال زیبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از این طریق بتوانند توجه اطرافیان خود را به سوی خود جلب کنند از طرفی نیز بسیاری از دندانپزشک خوب در تهران  با انجام تبلیغات بسیار گسترده سعی بر آن دارند تا بهترین و بی نظیرترین خدمات را در این حوزه به بیماران خود ارائه داده و سهم خود را در زیبایی عموم افراد ایفا کنند. توجه داشته باشید که با بهره مندی از این شاخه ی دندانپزشکی می توانید به جذابیت و زیبایی بسیار خاص و بی نظیری دست پیدا کنید و یکی از جذاب ترین افراد در میان دوستان و نزدیکان خود به شمار بیایید.

اصلاح طرح لبخند

خدمات ارتودنسی در کلینیک دکتر ترابیان 


داشتن دندان هایی مرتب، منظم و هم راستا در یک ردیف، لازمه لبخندی زیبا و بی نقص می باشد که با روش های کاشت دندان، لمینت دندان و ارتودنسی و روش های تکمیلی دیگر صورت می گیرد که لازمه آن انتخاب دندانپزشک خوب در تهران می باشد  حضور دندانپزشکان متخصص دراین کلینیک  با دانش، مهارت و تجربه خود چنین لبخند کامل و زیبایی را به شما هدیه می کنند. برای دریافت مشاوره دندانپزشکی به کلینیک سیمادنت مراجعه نمایید و از خدمات ویژه ما بهره مند شوید.

شرایط مناسب برای کاشت دندان


جواب صادقانه در پاسخ به این سوال که به دفعات پرسیده می شود، این است که اگر دندان جلوی شما کاملا از بین رفته باشد،کاشت دندان برایتان ضرورت دارد. اما برای انجام این کار تنها سالم بودن دهان و بافت لثه کافی نیست. شرایط و بیماری هایی وجود دارند که می توانند بر درمان ایمپلنت تاثیر بگذارند. به عنوان مثال بیماری هایی مانند سرطان، دیابت کنترل نشده، رادیوتراپی آرواره، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن و بیماری های پریودنتال می توانند بر کاشت دندان جلو تاثیر بگذارند. این بیماری ها مانع از ادغام صحیح و قوی ایمپلنت با استخوان می شوند. بنابراین اگر از هر کدام از این بیماری ها رنج می برید، باید دندانپزشک زیبایی و جراح خود را در جریان وضعیت پزشکی خود و درمان و داروهایی که استفاده می کنید، قرار دهید.

انواع لمینت ها

لمینیت ها  دو نوعند :

  •  لمینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم ) : این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه ی لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.
  • لمینت کامپوزیتی ( روش مستقیم ) : در مقابل لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندانهای دیگر باشند). همچنین قیمت لمینت دندان با این روش ارزان تر از روش دیگر است. (رجوع شود به قیمت کامپوزیت دندان)

هزینه ترمیم لمینت دندان

باید در نظر داشت که هیچ عمل دندانی تا ابد دوام نخواهد آورد. در نتیجه دیر یا زود شما باید به فکر ترمیم آن باشید. خود این هزینه ی تعمیر و ترمیم از فاکتور هایی است که هنگام انتخاب نوع لمینت دندان، باید به آن دقت کرد. اگر در دهه ی سوم زندگی تان هستید، احتمالاً تا 6 بار به روکش های جدید نیاز خواهید داشت، و در صورتی که در دهه ی پنجم قرار دارید، دو یا سه مرتبه ی دیگر باید به کلینیک دندانپزشکی دکتر ساسان ترابیان مراجعه کنید.

هزینه کاشت دندان

نکته مهم این است که قیمت ترمیم و جانشینی روکش های دندان، تقریباً با هزینه ی اولیه ی آن مساوی است و به اندازه ی همان دو جلسه زمان می برد. اگر قصد تغییر فرم و شکل لمینت دندان خود را نداشته باشید، احتمالاً اندکی در هزینه ها صرفه جویی خواهید نمود. دندانپزشک شما قادر است تا با یک سرچ ساده در سوابق تان، دقیقاً شکل اولیهی لمینت دندان شما را پیدا کند.

بهترین و مطمئن ترین راه برای ذخیره کردن پول، محافظت از دندان های جدیدتان است. این امر شانس دوام آوردن آن را برای زمانی طولانی، افزایش می دهد.

هزینه های جانبی لمینت دندان

این هزینه های جانبی لمینت دندان جزء مواردی هستند، که کار شما را برای ذخیره ی بودجه تان سخت می سازند. به عنوان نمونه شما در زمانی که روکش از آزمایشگاه به دست دندانپزشک برسد، باید از یک روکش موقت کمک بگیرید. همچنین خرج ها و تغییرات دیگری ممکن است در گذر زمان نیاز باشد، که طبیعتاً موجب بیشتر شدن هزینه ها از پیش بینی تان می گردد.